ראש ישיבת 'פרחי אהרון' הגאון רבי שמואל אדלשטיין זצ"ל

בעריש פילמר 9 Comment on ראש ישיבת 'פרחי אהרון' הגאון רבי שמואל אדלשטיין זצ"ל
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ברוך דיין האמת: בעיר חיפה נסתלק הלילה (שני) רב בית הכנסת המרכזי בעיר וראש הישיבה התיכונית בקרית שמואל, הגאון רבי שמואל אדלשטיין זצ"ל כשהוא בן 80 שנים.

בשנה האחרונה הוא חלה במחלה קשה, אמש הדרדר מצבו הבריאותי והלילה (שני) הוא השיב את נשמתו ליוצרה.

בשנים האחרונות הוא שימש כראש ישיבת 'פרחי אהרן' בקרית שמואל, ותלמידיו מספרים כי היה "אדם דגול, מלא בתורה, יראי שמים ובעל מידות טובות".

מסע הלווייתו תצא היום (שני) בשעה 12:00 בצהריים מביתו בקרית שמואל חיפה‏ לבית העלמין שם ייטמן.



9 תגובות

מיין תגובות
  1. 8

    שמו היה רבי ברוך בן ציון אידלשטיין. מהיכן הגיע השם שמואל?!
    הוא כבר לא היה ראש הישיבה התיכונית "פרחי אהרן" משנת תשמ"ב. לאחר מכן שימש בצםקידים ברבנות חיפה והיה ראש מחלקת הכשרות שלה רב שכונת הדר הכרמל ורב בית הכנסת הגדול הממוקם בשכונה. וכן היה ראש כולל אריאל שמ"מוסדות אריאל" בראשות הגרש"י הכהן שליט"א שהיה

  2. 7

    שמו רבי ברוך בן ציון אידלשטיין. איך הגעתם לשמואל?!
    כבר מתשמ"ב לא היה ראש הישיבה התיכונית בקריית שמואל שאותה הקים בסוף תשי"ט. כיהן ברבנות חיפה כעשרים שנים כראש מחלקת הכשרות, רב שכונת הדר הכרמל ורב בית הכנסת הגדול הממוקם בשכונה (כל עוד היה פעיל) וכן היה ראש כולל אריאל שמ"מוסדות אריאל" שבראשות הגרש"י הכהן שהיה הרב הראשי הראשי האשכנזי של חיפה.

  3. 5

    היה גאון גדול וגדול לא פחות ביראה ובמידות ובענווה ואוהב ישראל וא"י בכל מאודו.

  4. 4

    גאון בתורה וביראה ובמידות ובענווה באותה מידה. אוהב ישראל וא"י בכל מאודו.
    השקפתו ביחס לציונות והמדינה הייתה דתית-לאומית אך בדרכי החינוך והלימוד תמך בדרך חרדית וילדיו וחתניו וכלותיו חרדים וכן בהנהגותיו היה קרוב לחרדים כמו אי שימוש בחשמל בשבת.

  5. 3

    משפחתו:
    הרב יהושע – מחשובי האברכים ב"בית המדרש להלכה בהתיישבות" שבירושלים. רעייתו עופרה הולידה לו שנים-עשר ילדים המתחלקים שווה בשווה בין בנים לבנות. שמו ניתן לו על אביו של ר' נטע יעקב, סבו מצד אביו.
    מנוחה – אשת הרב שמעון אדלר, מרבני ישיבת תפרח ומחבר "לקיחה תמה" על הלכות ארבעת המינים עם הסכמה של חותנו. גרים בתפרח. אביו של הרב שמעון, הרב סיני יצחק אדלר, כיהן כעשרים שנים כרבה של אשדוד לאחר שהיה מרבני ישיבת כרם ביבנה ואברך בכולל מר"ץ שבמבשרת ציון, וכיום הוא ראש הכולל.
    הניה – רעיית הרב יצחק מאיר פרנקל שנפטר מסרטן הריאות בתש"ס. ילדה שמונה בנות ומתגוררת ברכסים בדירה שבה חיה עם בעלה. הרב יצחק מאיר לימד בישיבה לצעירים בקריית אתא.
    זהבה – רעיית הרב מיכאל קוטק, בנו של פרופ' שמואל קוטק, פרופסור אמריטוס להיסטוריה של הרפואה בפקולטה לרפואה של בהאוניברסיטה העברית בירושלים. תחום התמחותו העיקרי הוא הרפואה במקורות היהודיים הקדומים. מתגוררים בירושלים. הרב מיכאל מלמד בבקהילות של עולי צרפת.
    חיה-מלכה – רעיית הרב אריאל רוס בן יעקב יהושע ופרופ' תמר. מתגוררים בבני ברק שאליה עברו מתפרח. הרב רוס הוא ראש כולל באופקים.
    הרב ישראל – נשא לאישה את חיה-מאשה בת הרב חיים יוסף ויוכבד אקרמן. מתגוררים בירושלים. הרב אקרמן הוא ראש הישיבה הגבוהה בבית"ר עילית והרב ישראל הוא מרבני הישיבה.

  6. 2

    לא הטיל מרות על הממונים תחתיו. היה רחוק מאוד מתאוות בצע וכשהשתחררה קצבה שהייתה מגיעה לרב ורעייתו נתן את כל הכסף לאברכים שלמדו בכולל שבראשו עמד כי "הם צריכים יותר את הכסף". איש חינוך משכמו ומעלה שנערץ על ידי תלמידיו. היה דרשן מחונן וחלק מדרשותיו באירועים משפחתיים כונסו לחוברת "קידושא רבא".

  7. 1

    אני נכד הלוואי עוד הרבה אנשים כמוהו אבל מאפוא שמואל